fredag 2 mars 2012

VARNING FÖR NEULASH OCH REVITALASH

Revitalash & Neulash


Jag som har jobbat med fransar i snart tre år fick ju snabbt reda på när dom här så kallade mirakelmedel lanserades på marknaden!
Jag hade inga kunder som hade provat då och det enda jag hört var att dom växte som ogräs och blev mörkare.. Jag funderade länge på vilka biverkningar dessa medel skulle komma med, för det är ju för bra för att vara sant..
Men en efter en kom dom fram, kunderna med långa LÅNGA egna fransar, otroligt snyggt och inga biverkningar, shit tänkte jag... det här funkar ju!


Men sen kom det några med mindre vackra resultat, fransarna stod åt alla håll och dom hade fått som en röd eyeliner runt ögonen. Jag började googla för att hitta om detta mirakelmedel inte var så bra trots allt.. Men jag hittade inget, inget annat än hur nöjda folk var med sina otroligt snygga långa fransar.
Jag tog tag i saken och sprang iväg och köpte mig en Revitalash själv, jag tänkte gå till botten med det här, hur bra / dåligt medlet var.


OJ jävlar vad fina dom blev :
Bildbevis, utan mascara bara böjda med fransböjare!

Jag var överlycklig, ett tag...
Sen när jag var hemma hos mamma så frågade hon om jag sminkat mig, hon tyckte att jag var mörk och röd runt ögonen och att jag såg trött ut..
Jag tänkte inte så mycket på det, körde vidare med mirakelmedlet och var otroligt nöjd med mina fina fransar. Sen började jag se det själv, jag såg trött ut, röd och mörk runt ögonen, lite som någon av vampyrerna i true blood.
Jag fick höra av fler, och nu sa dom inte: "Är du sminkad?"
Utan snarare: "OJ vad har du gjort runt ögonen?"

Låta bilden tala för sig själv ?

Men jag ville inte ge mig, jag ville ha ännu längre fransar, men ju fler nya kunder jag fick ju fler skräckhistorier fick jag höra om dessa två medel.
Dom berättade historier om hur fransarna ramlat av, att dom fått stora luckor mellan fransarna (vilket jag även sätt på kunder), fått som exem runt ögonen (där jag själv + flera av mina kunder var med grå/brun/röda hud runt ögonen) + en som berättade hur hennes väninna hade börjat blöda från frans-rötterna.

Nu började jag bli lite orolig, skulle jag oxå vakna upp en morgon utan fransar och med blod rinnandes ur ögonen !?
Mina exem blev värre och jag gick till min hudterapeut och hon varnade mig att jag börjat fått en pigmentförändring runt ögonen, hon avrådde mig att fortsätta med Revitalash och vid det här laget var den nästan slut så jag slutade.
Jag sprang istället iväg och köpte mig en Neulash, den "mildare varianten" hade jag hört och det kunde nog stämma tänkte jag.
Den kändes inte alls lika stark och jag var lite röd men inte så farligt, tills nu..

Jag såg mig i spegeln här igår och undrade, vart har mina fransar tagit vägen ??
Nu hade jag fått dom där luckorna som jag blivit varnad för och till och med sätt på kunder !


Snyggt!?

Så nu sitter jag här, på 5 månader har jag lagt ner 1095 kr på Revitalash + 895kr på Neulash för vad ?
Att inte ha några fransar kvar och exem och pigmentering runt ögonen ?


Det var mina upplevelser av dessa mirakelmedel.
För mig och flera av mina kunder gick det åt skogen och jag hoppas innerligt att den otroligt fula färgen runt ögonen försvinner och att våra fransar växer ut igen..
Sen har jag även 3 personer som provat det i min närhet helt utan resultat.


Om ni nu måste prova dom här produkterna, var försiktiga! 
Smeta skiten på brynen istället och inte runt ögonen, för ögonen är väl ändå något av det viktigaste vi har ?

41 kommentarer:

  1. Tack snälla för ditt råd. var naturligtvis på väg att köpa..
    Men jag hoppas innerligt att det blir bra och utväxt igen för dej!!
    Kram,
    och du e ju vacker som sockervadd ändåå. hihihi.. pantertanten Pihlan

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt att läsa en negativ kommentar, nu tänker jag verkligen inte köpa produkten. Var på väg att göra det och jag är dessutom väldigt känslig kring ögonen men jag får väl till att fortsätta ha minifransar eller göra fransförlängningar. Jag märker dock att mina fransar blir något längre när jag äter proteintillskott - fråga mig inte hur det hör ihop men så är det =)

    SvaraRadera
  3. När man läser detta blir man först nyfiken! men sedan arg.
    Det du skriver är ju lite konstigt!
    Du jobbar ju med extensions inte sant? således är ju trovärdigheten lika med noll när du hoppar på andra märken som finns som ett alternativ till ögonfrans förlängning!
    Mitt råd till alla är att köpa frans serum som har kliniska tester och som har funnits länge på marknaden.
    Det du har foto på ser ju ut som en allergisk reaktion..då skall man ju sluta använda produkterna.
    Du har ju dessutom överkonsummerat Revitalashen.Alla dessa rykten enkom för att smutskasta en annan teknik!
    Jag gjorde extensions tidigare men detta är bättre,punkt slut.
    Sorry ,du får inte mig som kund på din salong i alla fall jag kör med fransserum.



    Lena.

    SvaraRadera
  4. Hej Lena,
    varför jag berättar om dessa produkter är för att jag själv sålt och rekommenderat dessa och tycker att det vore skamligt om jag inte berättade om att det finns risker när man använder dom.

    Just nu prover jag Lash food för att jag förhoppningsvis ska kunna sälja dom och att dom inte ska ge dom otäcka bi-effekter som revitalash kan ge.
    Revitalash har själva mailat mig och erbjudit mig kompensation för detta, dom säger själva att detta kan hända och tycker inte att jag har gjort något fel med att berätta min historia.
    Expressen och andra tidningar varnar också, om det vore helt ofarligt så skulle vi väl inte varna ?
    Jag har sätt jättefina resultat med, men inte träffat någon ännu som det har funkat på en längre period.

    Jag oroar mig inte om du väljer att inte komma till mig utan vill göra något annat eller inte göra något alls.
    Alla väljer själva, och varken jag eller Revitalash står och faller med hur du väljer :)

    MVH // Thobias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Thobias!

      Jag hittade din blogg och fick läsa om fransnäring. Ville bara säga att jag tycker att det är jättebra att du upplyser folk om det negativa med fransnäring. Själv har jag använt Revitalash i ca ett årstid och inta haft några problem. Jag hade väl tur och fick bara de positiva effekterna som jag hoppades på att få, långa och tätta fransar. Men så fort jag läste på Läkemedelsverket att bl a Revitalash och Neulash har förbjudits och alla dess biverkningar slängde jag min lilla mirakelnäring, ville inte riskera ngt.
      P.S. Hoppas att det dina ögon har läkt. D.S.

      MVH // TH

      Radera
  5. Tack för ditt inlägg , nu tänker jag verkligen inte köpa produkten. Var på väg att göra det , men ville gärna kolla upp biverkningarna med innan , vilken tur jag råkade googla på din sida här :) TUSEN TACK , PSSSS trevlig blogg du har tjuvkikade lite när jag ändå hittade hit :):):) Mvh Emine

    SvaraRadera
  6. Hej jag har nu provat Revitalach i mer än 6 månader och jag är i alla fall helnöjd. Jag har fått långa täta ögonfransar.Från början kände jag lite obehag som att det sved lite men då tog jag lite mindre och då försvann obehagen på en gång. Tråkigt att dett flertal fått jobbiga biverkningar. Jag tycker att de som fått de ska kräva skadestånd av Revitalach. Hälsningar Cheri

    SvaraRadera
  7. Tack för dina uppriktiga kommentarer. Det hjälper många som funderat på att köpa dessa hemska medel. Jag hoppas verkligen att dina problem försvinner.

    SvaraRadera
  8. Härligt! Självklart finns det biverkningar. Tack! Ögonen bör man vara rädd om!

    SvaraRadera
  9. Jag har också provat revitalash men för min del har de funkat superbra. Men blir lite fundersam för din och min förpackning ser helt olika ut? :-S

    SvaraRadera
  10. omg, jag köpte precis en sån ...

    SvaraRadera
  11. Jag har nu använt Revitalash i över åtta månader och det har aldrig varit roligare att sminka sig.Ögonfransarna har blivit täta och långa. Har börjat vänja mig med komplimanger för mina vackra ögon. Mest då från männen och det är ju alltid trevligt, eller hur? Men jag vill understryka vikten av att använda produkten varje kväll och ha tålamod, för mig tog det tre månader innan effekterna kom.Nu när ögonfransarna är långa och täta så gör det inte så mycket om jag glömmer att pensla på serumet varje kväll men i början är det viktigt. Jag tror att den som får allergiska symtom är överkänlslig helt enkelt. En kvinna som jag känner färgade sina ögonfransar på en salong och hennes ögon svällde igen och hon fick åka in och få kortison. Skulle det ramla in rapporter hela tiden om kvinnnor som använt Revitalash och fått negativa hudreaktioner skulle det kommma ut i media och medlet skulle stoppas. Men mycket tråkigt för de som provat på och inte fått det resultat som de önskade. En stor sommarkram från Schimoriana till er alla vackra kvinnor där ute med eller utan långa ögonfransar

    SvaraRadera
  12. Googlade på neulash och tänkte köpa men har nu ångrat mig tack vare ditt inlägg, Tack! Hoppas det är bättre nu <3 Ha det bäst! Mvh Camicat

    SvaraRadera
  13. Har användt revitalash i typ 9 månader, och jag är hur nöjd som helst! visst, huden har mörknat lite just där jag lägger eyelinern, och i början sved det lite. Men om du fick såna där problem så va du förmodligen överkänslig mot något i produkten, för det funkar finfint på både mig och min mamma. Hoppas dom växer ut igen!

    SvaraRadera
  14. Använder neuLash sedan en vecka tillbaka. Dom i butiken sa att man kan vara överkänslig mot det precis som med ALLA andra produkter. Jag tål inte alla ansiktskrämer t.ex. ALLA reagerar inte såhär på dessa medel. Det står också i den broschyr jag fick med min neuLash att överkänslighet kan förekomma. Det finns biverkningar på alla läkemedel och så är det ju när det gäller smink, krämer och även detta. Men, ja. Alla reagerar ju inte som i detta inlägg. Och gör jag det så skulle jag absolut inte köpa ett annat märke och börja direkt igen.
    Mvh, Lina

    SvaraRadera
  15. Jag har använt neulash i snart ett år, och har fina långa täta ögonfransar, inga biverkningar. Men som andra säger, vi är alla olika känsliga och en del tål helt enkelt inte detta. Så om man vet med sig att man brukar vara lite känslig, så var försiktig.
    Mvh Linn

    SvaraRadera
  16. Du skrev i en kommentar att du provat lash food, hur blev resultatet? :)

    SvaraRadera
  17. Jag har köpt prolash, har du eller ngn kund någon erfarenhet av det?
    Mvh Zandra

    SvaraRadera
  18. Okej,först och främst tycker jag att du borde kolla upp om det går att kombinera dessa 2 produkter.

    Neulash är en otroligt bra produkt och ger otroligt bra resultat, jag skulle dock inte rekommendera revita lash, men bra att du skriver va du tycker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej.
      Nu har läkemedelsverket beslutat att avregistrera NeuLash som kosmetisk produkt.
      Jag kommer imorgon vara med och diskutera detta i nyhetsmorgon på tv4.
      Mvh / Thobias

      Radera
  19. Jag såg inslaget och inser att givetvis finns det biverkningar och jag var själv tveksam innan jag började använda Neulash. Jag har över 15 vänner som använder något av dessa medel och ingen har märkt någonting förutom en del inkl jag själv, en liten rodnad första 2-3 dagarna.
    Det jag känner instinktivt när jag har läst ditt inlägg är att du fick massor av varningssignaler om att dina ögon inte tyckte om medlet men fortsatte ändå. Det blir tyvärr lite skyll-dig-själv-varning på det där.
    /Maria L

    SvaraRadera
  20. Hej! Jag har endast använt medlet 4 gånger, men mina ögon har reagerat dåligt precis som dina. Först trodde jag att det var linserna som krångla, men efter att jag läst i tidningen idag och eftersom jag upptäckte rodnaden är jag i princip säker på att det är biverkningar från Revitalash. Jag undrar om din rodnad gått ner? Dvs är pigmentförändringen temporär eller kronisk? /J

    SvaraRadera
  21. Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation, SHR
    Varning för produkter för tillväxt av ögonfransar och ögonbryn

    Läkemedelsverket har granskat flera produkter som ska stimulera ögonfranstillväxt och som säljs som kosmetiska produkter på den svenska marknaden. Flera av produkterna innehåller prostaglandinanaloger och de har därför klassificerats som läkemedel enligt läkemedelslagen. Prostaglandinanaloger är en grupp hormonliknande ämnen som används i flera ögonläkemedel och kan orsaka biverkningar som klåda, ögonirritation och rodnad samt förändringar av ögonfärgen.

    Produkter som påverkar eller säger sig påverka tillväxten av ögonfransar och ögonbryn finns att köpa på den svenska marknaden (de kallas ibland ”ögonfransnäring” eller ”ögonfransserum”). En del av produkterna innehåller så kallade prostaglandinanaloger, ämnen som verkar som de hormonliknande prostaglandiner som produceras i kroppens vävnader. Prostaglandinanaloger används i flera ögonläkemedel för att sänka ögontrycket vid grön sta
    rr. Vanliga biverkningar som har rapporterats för dessa ögonläkemedel är klåda, ögonirritation, rodnad av ögonvitan, ögonsmärta, förändring av ögon- och ögonlocksfärg (i det första fallet ökad pigmentering i regnbågshinnan).
    Läkemedelsverket bedömer att det finns en risk att produkter för tillväxt av ögonfransar och ögonbryn, som inte är godkända som läkemedel, kan orsaka biverkningar om de innehåller prostaglandinanaloger, och avråder därför konsumenter från att använda produkterna.
    Exempel på prostaglandinanaloger som kan förekomma i produkterna är isopropyl cloprostenate och dechloro dihydroxy difluoro ethylcloprostenolamide.
    Förutom prostaglandinanaloger anges t.ex. peptider och växtextrakt som ämnen som stimulerar hårtillväxt. Det är oklart om dessa ämnen kan ge biverkningar.
    Vid misstanke om att man fått biverkningar av denna typ av produkter bör man kontakta sjukvården samt skicka in en biverkningsrapport till Läkemedelsverket. Detta kan göras av både patient och sjukvårdspersonal.
    Läkemedelsverket klassificerar inte produkter som påverkar tillväxt av ögonfransar/-bryn som kosmetika och produkterna kan på grund av innehållsämnen klassificeras som läkemedel. För produkter som inte klassificeras som läkemedel eller kosmetika gäller att de måste uppfylla produktsäkerhetslagen, för vilken Konsumentverket är ansvarig tillsynsmyndighet.


    http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2012/Varning-for-produkter-for-tillvaxt-av-ogonfransar-och-ogonbryn/

    SvaraRadera
  22. Prova DermaLash från DermaQuest istället :) Innehåller inget utav dessa ämnen. Tar 1-2 veckor längre men ger väldigt fint resultat och är extremt skonsamt mot dina fransar. Prova! Jag är helnöjd :)

    SvaraRadera
  23. Neulash tar nu bort ämnet ur sin produkt. Det är dock märkligt att ämnet är godkänt av Eu för kosmetsikt bruk. Neulash väljer dock att ta bort det då det inte påverkar produktens resultat utan används som konsistensgivare och lätt kan ersätta. Man skall även observera att inte läkemedelsverket krävt att produkten återkallas. Givetvis kan aktiva preparat ge reaktioner. Tål man det inte så skall man sluta. Själv tål jag inte många eteriska oljor trots att det enligt återförsäljarna är så naturligt och milt.

    SvaraRadera
  24. Hej, felicia (ffelicia-_-@hotmail.com) heter jag och har använt neuLash i 2 år nu. Det har fungerat väldigt bra, speciellt i början! efter ca 1 år fick jag rodnade ögonvitor och kunde känna lite sveda då och då. Dock inget jag reflekterade över allt för mycket i och med att jag använt det så pass länge, trodde det lika gärna kunde bero på något annat.

    Men ca 4 månader tillbaka har det blivit betydligt värre, går med ständig irritation i ögonen, ögonvitan är aningen rödare och globlinjerna är röda. Har dessutom upplevt så pass mycket sveda att jag vaknat upp mitt i natten av att det rinner tårar från ögonen och jag varit tvugen att skölja dem i vatten. Började då använda produkten mer sällan men trots att jag inte satt på den innan jag lagt mig kunde jag ändå uppleva detta.

    Tänkte fortfarande att detta kanske beror på något annat, men efter att min syn försämrats drastiskt i loppen av någon månad började jag läsa på mer om detta och ifall andra känt av detta som biverkningar efter att man använt sig av detta mirakelserum en längre tid.

    Eftersom det är relativt nytt på marknaden hittade jag inte speciellt mycket skriverier om biverkningar eller dylikt, men efter att tidningarna har gått ut om förbud för detta och jag läser igenom de vanliga biverkningarna inser jag att de stämmer exakt in på mig. Otroligt obehagligt! speciellt synförsämringen, kommer den vara temporär eller har jag förstört mina ögon för alltid?

    Jag väljer i alla fall att kontakta neuLash, får prata med en kvinna om snäser och är otrevlig. Får inga direkta bra svar och hon sitter bara och babblar ner mig och att jag är konstig som inte kontaktat läkare eller liknande tidigare.

    Jag har spenderat tusentals kronor hos neuLash och förväntade mig ett bättre bemötande. Hon säger att tidningarna ljuger och att detta är något konkurrenterna har hittat på för att sänka neuLash. Konstigt då att jag känner av de exakta biverkningarna?

    Tydligen verkar detta upplevas efter en längre användning av dessa produkter. Som sagt, dessa funkar alldeles utmärkt i början så hade knappt tanken på att mina besvär kunde bero på detta..

    Använd inte detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså hade du läst broschyren hade du sett att de avråder en att OMEDELBART AVSLUTA BEHANDLINGEN om du upplever några besvär. Kanske inte supersmart utav dig att fortsätta när du upplevt sånna här reaktioner...?

      Radera
  25. http://bythobias.blogspot.se/2012/11/tv-4-nyhetsmorgon.html

    vad ska man säga, jag tror säkert att vissa av er är jättenöjda, men läkemedelsverket gör ju inte det här för att dom tycker det är kul.
    dessa produkter ÄR farliga.

    SvaraRadera
  26. Läkemedelsverket har belagt produkterna med försäljningsförbud nu: http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2012/Forsaljningsforbud-for-ytterligare-tre-produkter-for-ogonfransar-ogonbryn-och-har-/

    SvaraRadera
  27. Jag har använt NeuLash i snart 3 år och än så länge inte upplevt några negativa biverkningar. Blev förtvivlad när de stoppades, hur skulle jag kunna gå tillbaka till mina minifransar nu när jag vant mig vid att ha långa lättsminkade fransar? Hoppas deras nya formula är lika bra som den gamla!

    SvaraRadera
  28. Jag har använt neulash i ca 3 år.

    jag vet inte varför jag fortsätter men är väl rädd att ögonfransarna ska bli värre om jag slutar?

    I början då jag testade neulash så blev mina fransar mycket längre och jag blev jättenöjd!

    Efter 4 månader så var dom inte lika långa längre, en aning längre än jag hade innan men inte wow effekten längre

    jag fortsatte o hoppades att det skullle sätta fart igen

    men fransarna växte inte längre som efter 4 mån.

    jag ringde upp neulash efter 1 år o dom sa till mig attt fransar ersätts ju med nya så därmed så kan dom vara kortare i perioder.

    Ok tänkte jag och fortsatte 2 år gick oich 3 år gick, inte mer resultat...

    Har även perioder då man har 1-2 millimeter luckor där fransar saknas.

    Nej fy för neulash, jag ska sluta heelt nu!

    Speciellt efter din artikel.

    tack

    Mvh

    lollo

    SvaraRadera
  29. Men gud så skönt att få en förklaring till alla dessa symptom! Jag trodde att det bara var jag som var överkänslig när jag märkte dessa allergiska reaktioner. (Revitalash)
    Jag har reagerat precis som du Thobias, men jag har inte drivit det fullt så långt.

    Kan du kort säga vad man böt göra? Är det kontakt med läkemedelsverket och Revitalash i Sverige som gäller? Finns det någon annan produkt du prövat som kan fungera istället?
    MVH Kattis


    SvaraRadera
  30. Blev röd runt ögonen i början när jag använde revitalash men det var för att jag satte den som en eyeliner och inte på ögonfransarna vid fransroten. När jag började applicera på rätt sätt försvann det röda. Har använt produkten i 7 månader och det funkar jättebra.

    SvaraRadera
  31. Jag förstår att du är specialist på fransar för du gör väl extensions Thobias så jag undrar om du kan berätta om det klister ni använder när ni gör extensions? vad innehåller det klistret?
    Läste att extensions klistret är nästa grej Läkemedelsverket granskar.
    Tacksam för kommentar.

    Helen

    SvaraRadera
  32. Håller helt med dig! Har också använt mig av revitalash och måste sätta ett stort varningstecken för den produkten. Slutade som tur var efter halva flaskan men fick som du som en lila eyeliner runt ögonen, fast inte alls så illa och nu är det helt borta. Men det är inte det som är det värsta.. Sen jag slutade med revitalash har jag i perioder börjat tappa massa ögonfransar och får fula luckor i flera veckor innan det växer ut igen. (Detta är alltså inte normalt fransavfall utan det började efter jag slutat med revitalash) En riktig skitprodukt, dyr också, rekommenderr den inte till nån även om den funkar ett tag!

    SvaraRadera
  33. Precis det som hänt mig....jättelånga fransar så länge jag använde Revitalash, men sedan slutade jag..och då kommer det här med glesa fransar, inga underfransar nästan....Man måste använda det reglebundet vad det verkar, men inte FÖR OFTA, för då kommer det här med röd hud....det står på varningstexten.

    SvaraRadera
  34. ulrica
    Har använt revitalash i flera år o det gick bra men nu går det inte ser sjuk ut och har fått nervösa ryckningar under ögonen. I dessa medel finns det som man använder för grön starr för att få ner trycket i dessa ,har själv sett det på 2 äldre damer i min närhet hur de först får mörka och långa fransar men det ser inte klokt ut då de har droppar bara på ett öga så nu är det dags att sluta , provat ett par månader med fransförlängning härligt med fina fransar.

    SvaraRadera
  35. Hej!

    Jag har använt Revita lash i ca 1 år snart, har än så länge inte haft några problem. Fransarna har varit väldigt fina nästan hela tiden, förutom små perioder då man tappat lite, men det är normalt efterom man ersätter normalt sina egna fransar kontinuerligt. Jag stryker inte på varje dag eftersom jag fortfarande har samma "flaska" kvar, den har räckt snart i ett år. Har däremot tänkt prova deras nya produkt som inte innehåller dessa farliga medel. Ingen av mina vänner och det är många, har haft problem. Tråkigt för alla som har haft problem och man ska absolut vara försiktiga med sina ögon.
    Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  36. Jag har använt Revitalash i två år nu och är SUPERNÖJD. Till en början så märkte jag att även jag blev lite röd och irriterad runt fransarna men det var MITT EGET FEL för att jag la för mycket serum och trodde att resultatet skulle bli bättre men icke sa nicke! Tog en paus med serumet i tre dagar och körde på sedan igen men var riktigt noga och petig med att det ENDAST skulle komma precis vid fransroten och EJ i ögat. Nu har jag inte behövt ta några pauser och fransarna är långa, svarta, tjockare och myyycket finare!

    Inlägget du skrivit tycker jag är jättebra information för människor att förstå att de ska vara försiktiga för någon allergisk reaktion (verkar som att du också fått det) men i slutändan då beror allt på hur man använder en produkt.

    Jag är nagelterapeut och haft kunder hos mig som har totalt förstörda naglar pga de använt sig utav samma material i flera år och tror då plötsligt att det är materialets fel men det stämmer inte, allt handlar om VEM det är som gjort naglarna och vad de har för utbildning också.

    Det är superviktigt att man gör allt på rätt sätt, samma sak som när de kommer till att färga håret, vaxa kroppen, sminka sig etc.. Hoppas ni förstår vad jag menar.

    Trevlig sommar/ Maria Ekholm

    SvaraRadera
  37. Hej!
    Snubblade över ditt inlägg, trisst!! :( Hoppas dina fransar mår bättre idag!

    Dock har jag själv använt Revitalash, i 4 "omgångar/kure" under ett års tid, stryckit på en gång varje dag, ibland varannan och sedan haft uppehåll på 1-3 månader (2 st förpackningar) samt testade även White One's egna ögonfransserum (den sved som fasen om man råkade få det i ögonen så använde den mer sällan, 3-4 ggr veckan.) MEN båda två fungerade för mig, fick galet fina långa fransar som hållt bra länge, 3 förpacknignar totalt under ca 2 års tid har det räckt med.
    I början kliade Revitalash lite runt ögonen och jag blev lite lätt rosa på övre franslinjen, men slutade använda den ett tag då, testade igen om de var lugnt och kunde sedan fortsätta använda den med en påstrykning varannan dag ungefär, ändå få samma resultat men utan irriterade ögon.
    Ändå är jag allergisk mot det mesta, men försiktigt användande av dessa prorukter gav ändå resultat utan några nämvärda biverkningar...
    Så måste ändå säga att jag varit väldigt nöjd! :)

    Men tråkigt att det inte gått så bra för dig och dina nära. :(

    Vänliga hälsningar, A.

    SvaraRadera
  38. Hej! Jag har också haft den röda linjen och irritation på huden och jag än ände den bara en månad. Röda linjerhar suttit kvar i 5 år nu. Jag ångrar mig mycket att jag var så naiv i ett mirakelserum. Hälsningar Ewa

    SvaraRadera